ruthsofia.blogg.se

20140304 Livet i en resväska

Publicerad 2014-03-04 20:32:00 i Allmänt,

Japp, känns som jag mest levt i resväskan den senaste månaden! Himla tur att jag fick en tjusig rullväska i julklapp, har kommit väl till pass. Har blivit några turer hem till Knivsta och så Karlstad i vanlig ordning. Hängt lite på jobbet, klubbat med Jonna, hälsat på familjen och gosat lite med Lena. Det är synd att klaga på att man har fullt upp, men det blir lite för mycket hit och dit med rutinerna när man flänger runt så mycket! Nu blir jag i alla fall hemma i Falun ett gäng dagar om allt går som det ska.
 
Idag var det dubbla föreläsningar i Borlänge - vi börjar komma in på sluttampen av bägge kurserna så har i övrigt ett ganska tomt schema fram till tentorna om tre veckor. Gäller att hålla lite självdisciplin bara och smeta ut pluggandet jämt över veckorna. Brukar väl gå sådär...
 
När vi äntligen fick slå igen anteckningsböckerna och släppa utsökningsrätten styrde en klasskompis och jag kosan mot Skyttepaviljongen i Falun där dom dagen till ära hade semmelbuffé! 110:- för en kanna te och hur många minisemlor man ville ha av sex olika sorter. Favoriterna blev hjortronsemlan och choklad/punsch-varianten. Var dessutom ett jättemysigt lite gammaldags kafé som tillochmed är omskrivet i White Guides kaféguide. Inte illa!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela