ruthsofia.blogg.se

20130909 Favorit-make up!

Publicerad 2013-09-09 13:47:00 i Allmänt,

 
Ovan ser ni mina favoritprodukter till vardags-sminkningen! Jag brukar börja med Smashbox Photo Finish som primer, främst kring i T-zonen och kring ögonen för att övrigt smink ska sitta bättre och för att jämna ut huden. En lite dyrare produkt, men den är väldigt dryg så den är väl värd investeringen. Den är superbra om man vill jämna ut huden, t.ex. vid områden där man tycker att man har stora porer eller så.
 
För tillfället använder jag sedan Garniers BB-Cream för ljus hy. En tunn och inte särskilt täckande produkt, men den jämnar ut hudtonen och ger lite färg utan man ser särskilt fixad ut. För röda områden, kvisslor osv. samt mörka ringar under ögonen använder jag Make Up Stores Cover All Mix. En klassisk och erkänt bra produkt! Superbra på färgutjämning, inte helt 100% på mörka ringar under ögonen tycker jag, men är väl ungefär så bra som det kan bli.
 
Mascaran jag använder, och har använt i flera år, är L'Oréals Double Extension Carbon Black. Den vita delen gör fransarna längre och fylligare, och den svarta är bara en helt vanlig mascara. Den vita delen använder jag aldrig till vardags, utan nöjer mig med den svarta. Det är ordentligt med svart färg, borsten är en klassisk variant och gör snarare fransarna fylliga än långa. Använder du den vita delen först får du dock både och. Avslutar gör jag med fransböjare. Länge varit anti till den och låtit den legat och skräpat i sminklådan, men nu är jag böjarberoende ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela