ruthsofia.blogg.se

20131125 Produktiv måndag

Publicerad 2013-11-25 19:57:00 i Allmänt,

Vilken bra måndag jag har haft! Efter att hela förra veckan bara varit hemma och degat, kollat oräkneliga minuter TV-serier, ätit skräpmat och legat och dragit mig i sängen känner jag att det den här veckan är dags att rycka upp sig och få lite saker gjorda. Kom upp i tid imorse, gjorde iordning frukost och betalade räkningar innan jag drog iväg och handlade mat och tankade bilen. Resten av dagen har gått åt till annat pyssel här hemma, en promenad runt sjön och ett pass på gymmet har också hunnits med. Det är så skönt när man kan känna att man fyllt dagen med något meningsfullt/välbehövligt/produktivt/nåt som gör en glad. Eller hur? Det är ju dock något som fort glöms bort, för oftast intalar man ju sig själv att man vill "mysa och ta det lugnt" istället. Höhö.
 
Dagens middag blev pesto- och tomatgratinerad torsk (efter recept från Fiskkokboken, en superbra kokbok med enkla fiskrecept! Tips!) ihop med potatis/blomkålsmos med lite parmesan i. Smarrigt värre, man underskattar vit fisk! Nu kan jag med gott samvete slänga mig i sängen med te och några pepparkakor framför senaste Walking Dead.
 
Imorgon: två föreläsningar i Borlänge och ett Easyline-pass på Må Bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela