ruthsofia.blogg.se

20131109 Time flies!

Publicerad 2013-11-09 12:32:57 i Allmänt,

Hej bloggen!
 
Här har tiden stått stilla men kan lova att jag har haft fullt upp. Förutom att ha skrivit mina två första tentor på högskolan (varav i alla fall en blev godkänd, håller tummarna för den andra också!) har jag bland annat hunnit med en sväng till London och en Karlstadvisit. Helena, Jonna, Marit och jag åkte till London i oktober för att slut upp med Rebekka och Ebba som pluggar där. Jag hade aldrig varit i London förut så det var riktigt kul att åka dit! Vi var där i fem dagar men hann väl knappt se en bråkdel av staden...så vi får väl helt enkelt åka tillbaka! Gick ett gäng timmar på Oxford Street, strosade lite i Hyde Park och testade nattlivet kring Piccadilly Circus gjorde vi i alla fall.
 
Den här veckan har två nya kurser dragit igång, Extern redovisning och Svenska Detaljhandelsföretag. Båda kurserna verkar faktiskt riktigt intressanta, på förhand trodde jag att redovisningen skulle bli en riktig snoozefest, men fick ett bra första intryck både av kursinnehållet och läraren.
 
Efter att ha varit hemma i Knivsta förra veckan för att jobba och träffa familjen, beger jag mig nu söderut igen. Blir en natt på hemorten innan Helena och jag beger oss till Skavsta imorgon för att flyga ner till Teneriffa! Sex dagar blir vi borta i solen. Får bli en hel del pluggande därnere men vad gör det när man får ligga i en solstol samtidigt? ;)
 

När vi var hos Jonna i Karlstad sist gick vi på Halloweenfest på Nöjesfabriken, ovan ser ni Superwoman, ett sexigt spöke och nån typ av rockbrud... ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela