ruthsofia.blogg.se

2012-09-17 Veckoresumé

Publicerad 2012-09-17 17:00:00 i Allmänt,

I måndags var jag ledig och tog det mest lugnt här hemma, laddade batterierna lite. Var ut i skogen och jagade kantareller och på kvällen följde jag med mamma på Dagens musikal på Reginateatern. Riktigt roligt var det! Konceptet är att handlingen förändras till varje föreställning, denna gång var huvudspåret en skördetröskebrand i Björklinge som det skrivits om i UNT. Lite lagom bonnigt, men så är jag ju också från landet ;)
 
Jobbade gjorde jag i tisdags liksom i onsdags, då det efter jobbet bara var att kasta sig i bilen för att hinna i tid till den första av två finalmatcher i speedwayens allsvenska. Rospiggarna utan nr 1, Andreas Jonsson, vilket var ett jäkla avbräck måste jag säga. Inget poängövertag fick vi med oss från hemmabanan. Men det var en spännande match och jag fick umgås med Martina som jag träffar alldeles alldeles för sällan!
 
torsdagen var det dags för returmöte i Eskilstuna, även då utan Jonsson. Utan poängövertag och flera förare som hade en dålig kväll blev det förlust och troligtvis ytterligare en säsong i Allsvenskan. Otroligt synd då i princip hela säsongen har varit toppklass, så typiskt att snubbla på mållinjen. Känner att jag inte riktigt hunnit varit bitter över detta än, haha! Inget fel på Allsvenskan dock, vi har det rätt bra där ;)
 
Fredagen passerade rätt obemärkt, lördag lunch packade jag, Jonna, Sofie och en TV in oss i racer-Keffen och drog oss mot Karlstad för en helg hos Helena och Mr. B. Utgång på lördagen och allmänt softande på söndagen som avslutades med en härlig middag och hockeytittande på O'learys! Som vanligt har kameran åkt fram typ en gång, men för er som inte har varit där kan jag berätta att Karlstad är en mysig liten stad, Lenas lägga trång när man bor 6 personer däri, nattklubbarna helt okej och O'learys helt tokmysigt!
 
Lämnde Karlstad runt 9 imorse, när vi kom hem till Knivsta blev det för egen del till att åka hem och parkera sig i soffan att slösurfa och kolla på Kockarnas kamp jag missade i torsdags. Kul program, ska bli spännande att följa! Skulle tagit en sväng in till jobbet ikväll men det blev inställt, så nu har jag plötsligt oceaner av tid till att läsa nya Damernas värld och göra ingenting. Härligt! 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-09-18 11:53:46

ååh jag vill också ha damernas värld <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela