ruthsofia.blogg.se

20121003 Oktobers första inlägg!

Publicerad 2012-10-03 15:29:00 i Allmänt,

Hej bloggen!
 
Idag är det mittiveckan och jag har fått dagen att gå med hjälp av ett par timmars jobb på förmiddagen och mys i sängen med veckans skörd av nya serier och den godaste sushin jag hittills ätit. Från Sushi of Sweden i Boländerna, lax-maki, fylld med lax, gurka och någon typ av cream cheese, rullade i gräslök. Så gott!!! 
 
Känt mig lite nere denna vecka, på inget speciellt egentligen men två bidragande faktorer tror jag är;
 
1. Även om jag inte riktigt vill erkänna det har jag nog jobbat lite för mycket, 11 dagar i rad i butiken och denna vecka även städjobb på morgnarna. Ska man vara riktigt hård har jag ju inte varit ledig idag heller, så en 13 dagars-vecka kanske är mer sanningsenligt. Känner mig inte stressad direkt men man blir ju såklart lite tröttare och liksom lite avtrubbad på något sätt. Toleransnivån för t.ex. otrevliga kunder har fått sig en riktig törn bland annat ;)
 
2. Jag har haft en ganska kass Herbalife-vecka, vilket såklart är stressande inför morgondagens invägning, fyra veckor från start. När man inte känner sig på topp eller är trött är det ju extra lätt att frestas att fuska med maten, jag har alltid varit en tröstätare så för mig är det svåraste med att hålla en diet att inte se mat som tröst eller belöning. Och har man börjat fuska, är det ännu svårare att sluta...Och dessutom är det så lätt att "glömma bort" vad man faktiskt vill. För jag vill nog droppa några kilon mycket hellre än jag vill käka chips just nu är jag rätt säker på.
 
Summa summarum en ganska kass vecka, men helgen bjuder iallafall på trevligheter i form av häng med forna klasskamrater + Jonna, dags att rocka Gävle igen på fredag! Och på lördag bjuder mormor på resturang, lyxigt! Nu ska jag fortsätta min onsdag i soffan, men om ett par timmar är det dags att dra till stan för en timmes massage! Åååååh så skönt det ska bli! Tacka vet jag Groupon! Efter det en kvällsprommis med en saknad Krank!
 
 
Och såhär snigg var Helena när vi var ute i fredags! Wooppa! ;)

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-10-04 14:31:13

hahaha lärar-lena ;)

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-10-11 00:50:23

Snygg brutta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela