ruthsofia.blogg.se

20130727 Jobb och resturangbesök

Publicerad 2013-07-27 14:31:00 i Allmänt,

Dags för lunchrast på jobbet, lika bra det innan det blir härdsmälta i hjärnan av alla grillar, glas och kylväskor kollegan och jag försöker göra nån härlig skyltning av. Är ju måttligt med folk i butiken dagar som denna, alla helglediga och semesterfirare är väl på playan förstås! Vilken tur, att vi tappra butikssäljare inte bryr oss om sånt där utan gladeligen står här inne och ser all solbränna på kroppen bara tyna bort... ;)
 
Igår firade vi min mammas födelsedag en dag i förskott med middag på Villa Romana på Gamla Torget här i stan. Har aldrig varit där innan men hört bra recensioner. Mamma och jag tog röding, den var verkligen supergod! Till förrätt tog jag nån fransk getost, även den riktigt mumsig. Varmt och skönt var det så vi satt förstås ute i sommarkvällen. Levererades lite middagsunderhållning också i form av ett gäng brandmän som rusade in då brandlarmet satte igång inne i resturangen. Haha! Tur att vi fick sitta kvar vid vårt bord på uteserveringen. Kan absolut rekommendera Villa Romana, god mat och bra priser! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela