ruthsofia.blogg.se

20130723 Karlstad-weekend

Publicerad 2013-07-23 21:12:01 i Allmänt,

Efter jobbet i fredags tog Jonna och jag bilen till vår mesta favoritstad i hela landet - Karlstad! Det är nåt med det där stället alltså. Så mysigt! Dansade oss genom natten på ett av favoritställena, Jaguar. Lördagen bjöd på strålande solsken och vi begav oss till Mariebergsskogen - en stor park med badplats, glassbar, grönytor, djur osv. Ligger på gångavstånd från centrum. Jag som älskar djur var mer än nöjd med att få gå i klapphagen och mysa med getter och spana in alla andra sötnosar som fanns i parken. Innan vi traskade hem tog vi en varsin glass på Glasserian, dom har sånadär överdådiga glassar med fiffiga namn och som ser ut som när man är utomlands.
 
Lördagskvällen bjöd även den på en massa dans, denna gång på Tempel. Efter en skön sovmorgon på söndagen gav vi oss ut i solen och gick en sväng på stan. En del butiker har söndagsstängt i Karlstad, mysigt tycker jag! Småstadskänsla. På kvällen besökte vi Jonnas farmor och farfar ute på Hammarö där vi blev bjudna på middag - såå gott med lite riktigt omsorgsfullt lagad mat efter vår helgdiet med glass, chips och pizza ;)
 
När vi sedan kom hem till lägenheten igen var det totalt viloläge som gällde, la oss på soffan och lyssnade på sommarprat. Jonas Gardell, Henrik Lundqvist och Carolina Gynning hann vi med. Jonas Gardells kan jag verkligen rekommendera. Tänkvärt och roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela