ruthsofia.blogg.se

20130830 Viva la Falun!

Publicerad 2013-08-30 10:45:00 i Allmänt,

Dags för ett litet livstecken från en nybliven Falu-bo, tycker ni inte? Skolan drog igång på stört med lite introduktionsaktiviteter i måndags, sen har det varit föreläsningar tisdag-torsdag. Kurserna jag läser nu, två parallellt, är Ekonomistyrning A samt Handelsföretagens villkor och särart. Den senare låter betydligt mer invecklad än vad den är. Båda två ska bli riktigt spännande att läsa! Som sagt så är allt redan i full gång, så det är bara att ge sig i kast med att läsa och förstå.
 
I övrigt trivs jag riktigt bra som Dalarna-bo. Det är så mysigt här i Falun! Blivit en hel del kvällspromenader och cykelturer runtom i stan. Såklart även kollat in shoppingen både här i stan och i Borlänge. Idag ska jag, förutom att läsa en hel del ekonomistyrning, gå förbi Må bättre här nere på hörnet och gratisträna samt ta en sväng förbi biblioteket och kika efter en bok.
 
Nedan följer lite bilder från mitt lilla studentrum! Delar en lägenhet med två andra tjejer som också pluggar på Högskolan Dalarna. Har gott om förvaring med tre stora garderober och rummet är bra planerat så tycker att jag fått till en bra och luftig möblering. Lite kalt på väggarna kanske och gardiner saknas p.g.a brist på gardinstång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela