ruthsofia.blogg.se

20121105 Hej bloggen!

Publicerad 2012-11-05 19:43:00 i Allmänt,

Sitter i skrivande stund i min fåtölj och dricker lite light-must, muuuums så gott! Börjat längta efter julen jag - musik, lussebullar, glögg, julklappar, god mat...Mys på hög nivå! Kanske att man blir lite extra pepp av all fin jul på jobbet också, där jag spenderar mina dagar! Idag har jag dock varit ledig, och spenderat större delen av dagen med mormor! Varit stan för att spela bingo, käka lunch och kika i affärer. Kom hem vid 16-tiden och sen dess har jag bara tagit det lugnt, och så tänkte jag fortsätta kvällen ut. Bokat tågbiljetter till Jonnis och mig, på lördag åker vi till Karlstad och hem till Helena och Mr B. Och mitt gudbarn, Sten! 
 
Idag funderar jag på hur frustrerande det är att man låter en dålig dag, bli till dåliga dagar. Wtf?! Sjukt dumt. Är inte bra att trilla ur rutiner för mycket, för det tar alldeles för lång tid att komma tillbaks på banan. Pratar förstås kost och träning här. En dålig torsdagsmiddag ledde till en slapp helg och nu har jag precis käkat lite chokladbollar. Var ju "äntligen ledig så nu förtjänar jag lite gotte för att varva ner." Jo jävlar, vad jag är nervarvad och lugn i sinnet nu! Haha, shit vad dum man är! Som vanligt oroar jag mig som följd av dig för en dålig invägning på torsdag - men nu är det iallafall jag som skriver matplan och följer den till punkt fram till torsdag morgon!
 
Förresten tycker jag att det är viktigt att, samtidigt som man sätter gränser för sig själv, man släpper kontrollen het ibland och inte har dåligt samvete över det. För man kommer ju inte så mycket framåt av att bara sitta och förbanna sig själv och känna sig dålig - framåt kommer man genom att förstå situationen och beteendet den resulterade i. Genom att tänka så tycker jag att jag dels lärt mig undvika sådana situationer och också hantera dem bättre. Man måste faktiskt inte ta en bulle, bara för att det står på bordet. Imorgon blir det ingenting för mig, även om den maffiga morotskakan råkar stå kvar i kylen! Sådetså! ;)
 
Annat jag hunnit med sen sist: varit i Stockholm med mamma, köpt världens finaste kalender som gör att man bara läääängtar till nästa år så jag kan börja skriva i den, dragit en utekväll med Jonna, skaffat Netflix och börjat kolla ohälsosamt mycket på Buffy och vampyrerna fast jag redan sett hela serien, införskaffat hela Body Shops serie Chocomania, funderat på att baka mazariner men aldrig kommit till skott samt tappat 1 kilo kroppshydda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela